dinsdag 23 september 2014

Samyang Fisheye lens + foto's!


Speeltjes voor m'n camera, ik blijf ernaar opzoek! Deze keer viel m'n oog op een fisheye lens. Ik was iets meer dan een week geleden foto's aan het maken van skaters en er was een jongen die een fisheye lens had. Dat vond ik super cool en mocht even kijken hoe het eruit zag! En als ik eensmaal iets in m'n hoofd heb, is het er moeilijk uit te krijgen haha.. Ik vond een leuke lens voor een redelijke prijs! Ben je benieuwd naar de foto's? Kijk dan snel verder!







Ik kwam een leuke lens tegen van het merk SAMYANG. Er waren ook duurdere (betere dus) lenzen, maar ik vond dit wel een mooi begin. Deze lens was 300 euro en dat had ik er wel voor over! Het enige nadeel van de lens is dat je zelf moet scherpstellen. Dat is opzich niet zo'n heel groot probleem aangezien 9 van de 10 keer alles wel scherp is, maar het maakt het wel een stukje lastiger om een perfecte foto te maken.









Ik heb deze lens op Bol.com gekocht, klik hier om ernaar toe te gaan. Nog een klein nadeeltje is dat je moeilijk foto's kan maken in het donker doordat het diafragma getal niet zo klein is. Hij kan namelijk maar tot f/3.5. Ik ben zelf helemaal gek op de 1.8 lenzen, dus dit is voor mij vooral even wennen. Maarr, ik vind hem onwijs tof en heb er al een hoop plezier mee gehad! Het geeft gewoon een onwijs tof effect aan je foto's, wat toch net even iets anders is dan gewoonlijk. Eerst twijfelde ik of ik niet voor een GoPro moest gaan, maar ben uiteindelijk voor de lens gegaan omdat ik niet zulke toffe dingen doe op het moment (zoals reizen e.d.) om te filmen. 

Heb jij al zo'n toffe lens in je bezit? :)

5 opmerkingen:

  1. Een fisheye lens geeft altijd zo'n leuk effect! Wel jammer dat 'ie het niet zo goed doet in het donker, even wennen dat andere diafragma haha,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wauw! Dit is zeker een toffe lens! Wat een prachtige foto's heb je er mee gemaakt! Dat effect is zo gaaf! Wel jammer dat hij in het donker niet zo goed werkt, maar wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel gaaf Rho! En heb jij je camera dan altijd op auto scherpstellen? Ik doe t eigenlijk altijd zelf? Verschilt dat echt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Nu wil ik ook wel een fisheyelens! ;D

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat! Ik lees ze met veel plezier :)