dinsdag 25 februari 2014

Sparen voor iets duurs.



Aangezien ik zelf nu hard aan het sparen ben voor een iPad mini met Retina display leek het me leuk om is een artikel te schrijven over sparen voor iets groots. Iets wat veel geld kost. Zelf ben ik zo dat als ik iets écht leuks zie, het niet meer of moeilijk uit m'n hoofd krijg.
Lees snel verder!

Het begon eigenlijk toen ik ongeveer een maand geleden in de HEMA stond. Ik was op zoek naar een koptelefoon en mijn ook viel op de hoesjes voor de iPad mini. Toen begon ik natuurlijk na te denken hoe tof het eigenlijk is om zo'n gadget te hebben. Hij is onwijs licht, mooi, handig en super makkelijk om mee te nemen! Want sjouwen met zo'n zware laptop is echt niet alles.

Ik moet nog iets minder dan 1 maand sparen voor ik hem koop. Ik zou hem nu al kunnen kopen, maar ik wil niet mijn spaargeld voor zoiets gebruiken. Ik ga voor de iPad mini Retina display met 32 GB, dan weet ik zeker dat ik genoeg ruimte voor alle foto's etc. die ik erop ga zetten! (wifi)


Dingen waar veel mensen voor sparen:

een reis, een gadget, een dure kleding aankoop, een concert, een tattoo.


Weeksparen
Jennie van Jenniefromtheblog schreef een paar weken terug een heel leuk artikel over week sparen. Je doet elke week een bepaald bedrag in een potje en na een jaar heb je een leuk bedrag bij elkaar gespaard! Dit duurt natuurlijk wel wat langer, maar het is een leuk idee! klik hier om naar haar artikel te gaan!

Elke maand wat van je salaris wegleggen.
Dit is wat ik elke maand doe, ook al heb ik niks waar voor ik spaar. Meestal stort ik 3/4 deel van m'n salaris op m'n spaarrekening en mag ik dat andere deel uitgeven! (ik krijg ook nog kleed- en zakgeld dus het maakt niet uit dat dit soms wat weinig is) Ik merk dat dit best goed gaat en het bedrag op m'n spaarrekening gaat lekker omhoog sinds ik dit doe!

Al je salaris sparen.
De snelste manier om te sparen is natuurlijk door, als je je salaris ontvangen hebt het gelijk op je spaarrekening te zetten of aan de kant te zetten. Dit kan natuurlijk niet iedereen, aangezien je gewoon je dagelijkse dingen moet aanschaffen. Ik heb het geluk dat ik nog lekker thuis woon en daar nog niet aan hoef te denken.

Met oppassen kan je ook een leuk centje bijverdienen. Dit doe ik ook :) 
Het is leuk om te doen en je verdient er ook nog wat geld mee!

                          

Spaar jij ergens voor?

10 opmerkingen:

  1. Handige tips! Zelf ben ik aan het sparen voor een mooie designertas :) Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikel! Ik ben momenteel aan het sparen voor een wat langere en verdere vakantie! Helaas woon ik al op mijzelf en moet ik elke maand erg veel huur betalen.. het schiet dus niet erg op! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da's wel iets heel groots inderdaad, wel lastig dat je zo lang moet sparen!

      Verwijderen
  3. Handig bericht, en leuk dat je zo'n doel hebt om te sparen! Ik heb besloten om de komende maanden even niet te shoppen (gaat heel moeilijk worden ;)) en om elke maand een hoop van mijn salaris op mijn spaarrekening te zetten. Ik wil gaan sparen voor mijn toekomst: een eigen huisje! Ik woon nu ook nog thuis en heb een vaste baan van 30 uur, dus sparen moet wel lukken als ik niet te veel uitgeef :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, ik heb ook geprobeerd minder te shoppen maar dat lukt me toch echt niet.. (ofja een beetje) Dat doe ik ook, elke maand een bedrag wegzetten. Mooi dat je daar voor aan het sparen bent, dat is niet zomaar iets!

      Verwijderen
  4. Tof dat je voor een iPad mini aan het sparen bent!
    Ik ben ook aan het sparen geslagen, nu nog voor een mooie galajurk, maar ik wil eigenlijk ook wat geld sparen voor tijdens mijn studie. Jammer genoeg ben ik echt enórm slecht in sparen haha, maar ik moet het toch ooit leren...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handig! Ik spaar voor een reis naar Polen en een Laptop. De laptop heb ik al besteld alleen nu is mijn order ineens geannuleerd en is mijn geld al overgeboekt.Dus morgen maar even de klantenservice bellen want ik heb er niet voor niks voor gespaard :(

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat! Ik lees ze met veel plezier :)