maandag 17 februari 2014

Mijn fotografie portfolio. #1


Ik heb jullie in de afgelopen weken verteld dat ik bezig ben met mijn toelating voor het Grafisch Lyceum, maar eigenlijk hebben jullie nog nooit 'werk' van mij gezien en heb ik ook nog (bijna) nooit wat verteld over mijn grote liefde voor fotografie. Dus dat is wat ik vandaag ga doen!

September 2011 kocht ik mijn eigen camera, een Canon EOS 1100D. Ik had hier een zomer voor gewerkt en was onwijs blij eindelijk een eigen camera te bezitten. Sinds ik jong ben houd ik ontzettend van fotograferen. Mijn oom en tante zijn fotograaf en namen naar de verjaardagen altijd hun grote spiegelreflexen mee waar ik altijd foto's mee aan het maken was! Zij zeiden dat ik het erg goed kon voor zo'n jong meisje en dat het in m'n genen zat. 

Sinds het moment dat ik m'n eigen camera had, ben ik eigenlijk dagelijks in de weer met foto's maken. Het is een soort van uitlaat klep en ik vind het heerlijk om te doen. Eigenlijk heb ik vrijwel alles mezelf aangeleerd. Toch was het wel handig om te weten wat ik nog meer kon met m'n camera en ik wilde m'n mogelijkheden uitbreiden. Ik heb eind vorig jaar dus ook een fotografie cursus gevolgd die me weer heel wat heeft bijgeleerd!
Ik vind het onwijs leuk om foto's te maken van mensen, portret foto's dus! 

Ook natuur spreekt me aan, je komt dichterbij en maakt foto's van dingen die je eigenlijk normaal gezien over het hoofd gezien zou hebben.


Zwart wit fotografie vind ik ook erg tof. Het kan een foto zoveel interessanter maken!

Natuurlijk heb ik nog véél meer foto's en daarom heb ik besloten m'n portfolio aan jullie te laten zien in een paar delen. Fotografie is zoals je kunt zien m'n grootste liefde en ik wil er maar al te graag m'n werk van maken. 

Vinden jullie het leuk om dit te zien?
Houd jij ook zo van fotografie?

8 opmerkingen:

Lief dat je een reactie achter laat! Ik lees ze met veel plezier :)