vrijdag 28 februari 2014

Life update #7 | Plog: naar Rotterdam voor toelatingstest!


Gistermiddag pakte ik de trein om half 3 om naar het Grafisch Lyceum te gaan in Rotterdam voor m'n toelatingstest! Ik heb vandaag een plog voor jullie, een verslag in foto's! Al moet ik zeggen dat ik niet onwijs veel foto's gemaakt heb maar ik heb jullie wel heel veel te vertellen! Lees/kijk je mee? :)


Dit nam ik allemaal mee, m'n camera en natuurlijk m'n portfoliomap met de opdrachten erin !
Tas van de Primark, tijdschriften,  m'n portemonnee, een boek: Don't want to miss a thing, geschreven door Jill Marsell (aanrader als je van Engels talige boeken houdt :)), 50mm lens, oortjes, een iPod (deze leen ik van een vriendin aangezien m'n iPhone woensdag gestolen is), kauwgom, m'n ring en zonnebril!


Ik woon aan de 'verkeerde' kant van het water dus moest eerst 20 minuten met de boot over naar Vlissingen. Om 15.05 vertrok m'n trein, jammer genoeg was het weer niet super. 


Read stuff voor onderweg! :)
 
Graffiti overal, ik keek m'n ogen weer uit!


Ik leen op het moment de telefoon van m'n moeder en een iPod van een vriendin omdat m'n iPhone 5 gisteren gestolen is.. Ik baal ontzettend en merk nu eigenlijk hoeveel ik er dagelijks mee doe!


Ik vind het echt heerlijk om onderweg te zijn en veel mensen te zien. Ik heb weer lekker veel inspiratie opgedaan qua kleding! In de stad zie je zoveel verschillende stijlen en nieuwe dingen, ik ben duidelijk een stadsmens. Wat eigenlijk heel gek is want toen ik nog jong was wilde ik later op een boerderij gaan wonen, waarschijnlijk vooral omdat ik een eigen paard zou kunnen hebben. Deze man had leuke kleding aan vond ik: lekker opvallende mosterdgele broek met de Clarks dessert boots eronder!


Toen ik om 10 voor 5 aankwam op Rotterdam Centraal heb ik eerst even wat gegeten. Een boterham kipfilet bij DeBroodZaak. Ik had achteraf best spijt dat ik niet gewoon naar La Place geweest ben, want daar kan je veel lekkerdere dingen halen.. Deze boterham was echt niet bijzonder. Ik nam er een thee bij.

Toen ik die op had gegeten ging ik op zoek naar de weg naar het GLR (grafisch lyceum Rotterdam). Ik wist totaal niet waar ik naartoe moest en aangezien ik m'n iPhone niet meer heb en de navigatie van m'n moeders telefoon ontzettend vaag was, heb ik maar de tram gepakt. Twee haltes maar, ik had het gewoon makkelijk kunnen lopen, haha!

Iets voor half zes liep ik de school binnen. Aangezien ik er nu twee keer geweest ben weet ik de weg ongeveer wel. De school zelf is ook gewoon zó geweldig, overal schilderingen en tekeningen. Ik houd echt van creatieve dingen dus ik keek m'n ogen weer uit! De lift naar de derde verdieping en ik kon aan m'n test beginnen. Ik kreeg een papier met m'n naam erop en mocht aan een computer gaan zitten. De test die ik moest maken was trouwens een AMN test, een algemene kennis test die iedereen moet maken. Naar m'n gevoel ging het goed! Na m'n test leverde ik m'n thuisopdrachten in en liep ik naar beneden. Het duurde ongeveer 2 uur, daarna heb ik nog even met wat mensen gepraat die ook toelating gedaan hadden. Toevallig alle drie ook voor AV-productie. Heerlijk om weer is nieuwe mensen te ontmoeten aangezien ik hier elke dag dezelfde zie! 


Outfit details. Als je hem nog niet gezien had klik dan HIER!

M'n favoriete ring op 't moment :)


Ik pakte de tram weer terug en ging nog even langs Starbucks! Deze heb je niet in de buurt waar ik woon dus ik kon het niet laten. :) Ik nam een Strawberry & cream, as always. Dat was smullen...


Er werkte een heel aardig meisje en ik vroeg hoe het was om bij Starbucks te werken, dit lijkt me wel wat! Wie weet voor als ik in Rotterdam woon..

Toen ik nog even over het station slenterde, aangezien ik nog 20 minuutjes had voor m'n trein vertrok, sprak een meisje me aan: Fransien! Ze herkende me van m'n blog, dat was zo gek! Natuurlijk zie ik elke dag wel de cijfertjes van bezoekers maar dat iemand me herkent was toch wel bijzonder. Nu ik dit typ zit ik weer met een big smile op m'n gezicht, haha. Toevallig moest ze dezelfde trein hebben als ik dus we hebben de hele treinreis zitten kletsen, super gezellig! Zo zie je maar wat bloggen kan opleveren.. 

Ik merk dat ik na zo'n dagje met nieuwe mensen ontmoeten, inspiratie opdoen en doen wat ik leuk vind echt onwijs vrolijk ben! Iedereen was zo vrolijk en aardig. Ik kan niet wachten om op kamers te gaan en ik hoop zó dat ik ben toegelaten.  Dit was echt weer een top dag!

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuke plog, ik doe ook altijd veel inspiratie op door naar outfits van mensen op straat te kijken!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige post:) Ik ben ook echt een stadsmens, je haalt er zoveel meer inspiratie vandaan dan uit een kleinere plaats!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Jaa ik kijk echt m'n ogen uit, het houd nooit op :)

      Verwijderen
  3. Leuk om te lezen! Ik vind het ook fijn om in de stad te zijn. Na 19 jaar op het platteland wonen gaat je dat toch wel érg vervelen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa klopt! Ik woon zelf ook in een vrij rustig dorpje en hier is helemaal niks te doen dus ik kan niet wachten om op kamers te gaan! :)

      Verwijderen
  4. Aah super leuk! Het GLR is ook echt een super gave school :)

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te lezen, ik hoop dat je wordt aangenomen! :)

    Xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te lezen wat houd de opleiding die je wil gaan volgen in? Zelf zit ik in mijn examenjaar en ben nog steeds aan het twijfelen qua opleidingen.

    Liefs, Jet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :)
      De opleiding die ik wil gaan doen is AV-pruductie. In het eerste jaar krijg ik vooral alle basisdingen zoals fotografie (heel veel oefenen met alle soorten zoals portret, achitectuur, natuur, macro enzovoort), film, video en fotobewerking. En na dat eerste jaar moet je kiezen voor een van die richtingen. Ik ga waarschijnlijk voor de richting Fotografie! :) Ik kan er nu nog weinig over zeggen maar het lijkt mij een super toffe opleiding! Als je meer wil weten kan je 't best even kijken op de site: http://www.glr.nl/opleidingen/mbo . Wat ik heb gehoord over het Grafisch Lyceum is in ieder geval allemaal positief! Liefs :)

      Verwijderen
    2. Oke dankjewel voor je reactie ik ga zeker even een kijkje nemen!

      Verwijderen

Lief dat je een reactie achter laat! Ik lees ze met veel plezier :)