donderdag 13 februari 2014

Life #5 | Brainstormen & half crashende laptops



Vandaag ga ik het hebben over het 'proces' van m'n toelatings opdracht en m'n laptop die een beetje gek geworden is.. Het is nu een weekje geleden dat ik m'n opdracht kreeg en ik heb goed zitten brainstormen! Ook met hulp van m'n oom en tante die zeker kunnen helpen als het om fotografie gaat.

De ideeën die ik in m'n hoofd had zijn ook wat veranderd! Ik merk dat ik erg vast loop met de eerste opdracht (de opdracht met de 6 foto's). Het is nog knap lastig een goed verhaal te verzinnen waar een onverwachte wending in zit. Én het moet ook nog uitvoerbaar zijn.. Ik heb al een deel maar weet nog niet precies hoe ik die wending ga laten lopen.. 
Voor opdracht twee (het zelfportret) zijn we op een supertof idee gekomen! Hier wil ik nog niet teveel over vertellen, ik ga het resultaat zeker aan jullie laten zien! Hier ga ik morgen of zondag aan werken (in de studio dus foto's maken). De tekeningen verklappen al een deel maar ik wilde ze toch laten zien.
Eigenlijk zit ik ook een beetje met de gedachte dat iemand misschien mijn idee kan 'pikken', dit is misschien een beetje vreemd maar ik wil echt met een origineel idee komen en het zou zonde zijn als iemand wegloopt met iets wat ik verzonnen heb.. 

Nu even over m'n laptop. Toen ik hem vanmorgen opstartte kreeg ik het beeld wat je in de tweede foto ziet. Ik had dit zo'n drie weken terug ook gehad en na twee keer uit en aanzetten ging hij zonder problemen aan. Maar deze keer was dat wel anders, ik heb het zo'n 15 keer moeten doen. Dit gebeurde vanmiddag weer. Ik wilde toch wel even weten wat dit scherm eigenlijk betekende en vroeg het aan een vriend. Hij zei dat hij de hardware niet herkende en m'n laptop dus gecrasht was. Ik dacht natuurlijk: "Neee! Niet net nu ik aan m'n toelatingsopdracht moet werken!!" Maar na dus een paar keer uit en aanzetten (en m'n batterij eruit halen, iknow dat is heel slecht voor een laptop..) doet hij het nu weer prima. Nu weet ik natuurlijk niet hoe vaak ik dit nog kan doen en hoelang m'n laptop nog zal 'leven'. Ik hoop echt dat hij het nog even volhoudt.. 

Ik weet dat dit niet zo'n super interessante update was maar ik wilde het toch met jullie delen. Eigenlijk wilde ik vandaag ook geen artikel plaatsen dus beter iets dan niets!
Morgen komt er een leuke post en video online! :D

Fijne donderdag, liefs Rhoda!

2 opmerkingen:

Lief dat je een reactie achter laat! Ik lees ze met veel plezier :)