maandag 27 januari 2014

life #3 | Grafisch Lyceum

gave bus! Die bracht ons van het hoofd- naar het 'eerstejaar' gebouw!
Hey!

Vandaag weer een life update, en die ga ik gewoon in het Nederlands doen :) 
Afgelopen zaterdag ben ik naar Rotterdam geweest met m'n vader om me in te schrijven bij het Grafisch Lyceum!

We vertrokken al om half 9, aangezien het 2 uur rijden was. Ik wist sowieso al dat ik de opleiding AV-productie (met waarschijnlijk de richting fotografie, maar dit hoef ik pas na het eerste jaar te beslissen) ging doen, maar wilde toch nog even geinformeerd worden om alles 1000% zeker te weten. We zijn super geinformeerd en ik ben nog véél enthousiaster dan ik al was... Ik heb me ook direct ingeschreven!Wat houdt de opleiding in?Nou, ik wil dus de opleiding Audiovisuele-productie gaan doen. In het eerste jaar krijg ik van alles wat, zoals fotografie (studio, portret, achitectuur en ga zo maar door), video(montage), fotobewerking en alles wat met de bewerking etc. van foto's en video's te maken heeft. Na dit eerste jaar moet je kiezen voor een richting. Ik ga ervan uit dat ik voor de richting 'Fotografie' kies. Ook krijg je natuurlijk andere vakken zoals engels, nederlands, natuurkunde, rekenen. Het komt erop neer dat je onwijs veel gaat oefenen en proberen zodat je vindt wat het beste bij je past. En na een jaar kies je dan die richting en ga je je daar op uitbreiden! 

Wat gaat er nu gebeuren?
Ik heb me dus op school aangemeld en kreeg een mail gestuurd, maar heb besloten die thuis af te maken en er echt de tijd voor te nemen! Op 27 februari ga ik weer naar Rotterdam om een test te maken, die duurt 3 uur. Drie weken voor die datum krijg ik een thuis opdracht toegestuurd. Die houdt 2 opdrachten in die ik moet uitvoeren. Wat ik al weet is dat dit waarschijnlijk deze opdracht is: je moet een verhaal maken in 6 foto's, maar daar mag geen tekst in zitten. Ik ga dus nog is goed brainstormen en hopelijk schiet me dan een topidee binnen! Die moet ik voor een bepaalde datum opsturen. Dan komt dus die test en binnen een aantal weken hoor ik of ik ben aangenomen, afgewezen of dat ik nog is naar school moet komen voor een gesprek. 

Nadat we alles gezien hadden heb ik papa over kunnen halen om nog even naar de Primark te gaan. (woehoe!) Het was zoals gewoonlijk erg druk en hij had super veel geduld, heel lief! Natuurlijk ga ik een shoplog opnemen van de spulletjes die ik heb gekocht! 

Heerlijke aardbeien milkshake, m'n guilty pleasure of the day :))


Onderweg naar huis zijn we gestopt bij een Delifrance en heb ik echt genoten van m'n broodje Filet Martino met een warme thee :) (i love food..)


Blij ochtendhoofd haha..

Ik ben super benieuwd en heb zin om aan de opdracht te gaan werken! Ik zal er rond die tijd nog een artikel over schrijven :) 


Heb jij je al ingeschreven? Of zit je al op een te gekke opleiding?
Liefs, Rhoda.

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Veel succes met je foto-serie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey wat leuk dat je naar grafisch lyceum waarschijnlijk gaat! Ik zit zelf op het cibap en doe grafisch vormgever, audio is echt een top vak! Ik hoop dat je word aangenomen en heel veel succes gewenst :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik hoop echt dat ik word aangenomen! Wauw da's ook leuk, ik ga wss na deze opleiding nog grafisch vormgeving er achteraan doen :) Dankjewel!

      Verwijderen

Lief dat je een reactie achter laat! Ik lees ze met veel plezier :)